Saturday 12 August 2017

Forex Card Hdfc Indien


Förutbetalda valutakort är bästa satsningen på utländska resor. MUMBAI För de som reser utomlands framkommer förutbetalade valutakort som ett bra alternativ när det gäller priser och en häck mot ytterligare avskrivningar. Indiska utländska resenärer som traditionellt har använt pengar och resekontroller har nyligen börjat använda Kort för betalning. Men även om användningen av kredit - och betalkort plockar upp, visar sig prepaid forex-kort att vara ett mer lönsamt alternativ. När det gäller kostnad är dessa kort nästan identiska med att köpa utländsk valuta i kontanter från en bank. Reell fördel ligger i deras förmåga att packa flera valutor på ett enda kort, inklusive en mängd andra funktioner som fjärrövervakning, e-handelskapacitet och bred acceptans. Användningen av förbetalda forex-kort i internationella transaktioner förväntas hämta Som RBI har bett bankerna att inaktivera betalkort för internationell användning Banker kan endast aktivera betalkort för utlands användning om det finns en särskild begäran från kunden och Även i sådana fall måste de vanliga magnetbandskorten bytas ut med ett chip-and-pin-kort Flera inhemska offentliga banker har beslutat att överge internationella bankkort och begränsa kort till lokal användning. Lånet på valutakort är cirka 1 6 miljarder i cirka tio olika valutor. Omkring 90 av efterfrågan på forex-kort är från företag. Detaljhandelskunder är ännu inte migrerade till kort eftersom de fortsätter att använda kontanter och resekontroller, säger Uttam Nayak, landschef , Visa. It är svårt att uppskatta den fulla storleken på kontantmarknaden eftersom det finns en stor inofficiell försäljning av dollar, inklusive köpta från vänner och släktingar, vilka är de bästa valutakurserna. Fristående valutahandlare erbjuder de näst bästa priserna på en marginell Mark-up De mest orimliga priserna är de som anges av valutaväxlare i flygplatser och femstjärniga hotell När det gäller banker varierar växelkursen dock, med prioriterade kunder att köpa större belopp får de bästa erbjudandenen. Företagen föredrar alltmer det förbetalda forexkortet för anställda som reser utomlands, eftersom de kan förhandla mycket bra växelkurser med banker. Många företag behöver inte ens göra förskottsbetalning för den valuta som har laddats. Banker är villiga att ge detta som en kassakredit, Sade Nayak Tre privata banker - ICICI Bank, Axis Bank och HDFC Bank - dominerar verksamheten Det finns också icke-bankemissionärer som Thomas Cook och Centrum. Omvandlingsavgifterna när du laddar ett förbetalt forex-kort är mycket lägre än vad som belastas av några av valutahuserna. Det är mycket billigare än kreditkort, som har en belastning på 2 5-3 5 på omräkningsavgiften, sa Raj K Prasad , Senior VP på Axis Bank. Banks erbjuder även kunder ett dubblet kort för att säkerställa att de inte är obekväma om det primära kortet är förlorat. Det förbetalda forex-kortet kan också användas för internationell e-handel. Vad är förbetalda forex-kort. Dipta Joshi Mumbai 05 maj 2011 12 36 AM IST. Påskattade kort används för att göra betalningar när du reser utomlands Dessa är förladda och gör det möjligt för dig att få tillgång till pengar i den obligatoriska regionala valutan. Du kan också fylla på det beroende på ditt krav. Kortet tillåter Du ska ta ut pengar i utländsk valuta, kontrollera din balans och handla Banker som ICICI Bank, HDFC Bank, State Bank of India, Standard Chartered och Axis Bank erbjuder förbetalda forex-kort. Hur ansöker du och vad är gränsen Du måste sub Mit FormA2 och alla andra obligatoriska forexdokument enligt mandatet enligt förvaltningsföreskrifterna, bevis på pass och nödvändiga medel När fonderna har rensats eller betalats till banken aktiveras kortet För fritidsresor kan du ladda kortet för ett maximalt Av 10 000 Rs 4 5 lakh och 25 000 Rs 11 25 lakh för affärsresor Banker debiterar mellan Rs 100-300 per kort. Hur är dessa bättre än andra Debit - och kreditkort innebär en serviceavgift på tre procent för varje användning. Återbetalningar vid bankomater skulle Attrahera en extra fast avgift på Rs 300 Du skulle faktureras till växelkursen som gällde vid transaktionsdagen och debiterade en valutakursförändring i enlighet med detta. Dessutom kommer eventuella förseningar i betalningsbetalningar att locka ett straff på 2 95 procent i månaden. Accepteras vid begränsade butiker och kunder debiteras en insatsavgift på tre och sex procent Jämfört är forexkort kostnadseffektiva, eftersom växelkurserna blir låsta in på transaktionsdagen På Du kan undvika valutakonverteringar eftersom korten är tillgängliga i stora valutor. Att ta ut kontanter i utländska bankautomater kommer att locka en fast avgift 2 euro 2 1.Do växelkurserna påverkar användningen. Jag använder valutakurser, var noga med växelkursen du är Att spendera på dig skulle spara på utgifter om värdet för utländsk valuta ökar mot rupi och vice versa. Vad om jag behöver ladda om kortet Du kan inte fylla på forex-kortet utomlands, även om din bank har en filial Där Du måste kontakta centrumet som utfärdade kortet Det här kan vara ett problem när det inte finns någon hemma eftersom han åter måste fylla i formulär och göra nödvändiga betalningar. Intimera banken i förväg och lämna nödvändig dokumentation kan vara en Alternativ Oanvänd balans i ditt kort kan höljas vid retur. Vad händer om kortet går vilse Intim centrumet som utfärdat kortet Informera dem om din plats efter 48 timmar, eftersom det här är den tid banken tar till kuriren en ersättare I ca Se eventuella krav, det kan skicka pengar genom överföringsfacilitet, men kostnaderna måste betalas. Kortbetalningskostnader och avgifter av olika banker. I det senaste inlägget diskuterade jag om detaljerna om Prepaid Forex Cards som kan användas när du Reser utomlands Om du inte har gått igenom föregående inlägg, vänligen klicka på den här länken Komplett information om förbetalda valutakort I det här inlägget kommer jag att ge detaljerna om avgifterna som olika banker tar ut när du köper Prepaid Forex Cards. I Har skapat en lista som innehåller de viktigaste bankerna Om du inte hittar din bank, var god och låt mig veta genom att använda kommandoboxen nedan. Avgifter på olika banker. Avgifterna som anges nedan är för USD Om du planerar för några andra utländska Valuta, vänligen klicka på den officiella länken till bankerna nedan. Initial kortavgift Utbetalningsavgift. ATM Kontantuttag per återkallande. Daglig uttagsgräns för ATM. 20 om det förloras i främmande land och 3 om det förloras i Indien. 10 000 Vänligen bekräfta med banken. 20.000 Vänligen bekräfta med Bank. STATE BANK OF INDIA. Please fråga Bank.400Rs Om samlat från Indien och 4 om samlat från Outside. Waived till juni 2014.Ved till juni 2014.150 Rs För Only Card Om du vill kurera det då Rs 1500 för Utanför Indien och Rs 250 i Indien. Officiella länkar till olika banker. Klicka på länkarna nedan för att besöka bankernas officiella sidor angående Prepaid Forex Cards. Viktiga punkter att överväga.1 Initial Card Fee Utbetalningsavgift och Reload Avgift som anges ovan Exkluderar skatterna. Skatten som debiteras av bankerna kommer att ligga på cirka 10 av avgiften.2 Det finns något som kallas Cross Currency Charges. Överkursavgift innebär den extra avgift som tas ut om du gör transaktioner i en annan valuta än den du Hade ursprungligen begärt om du hade valt USD som din utländsk valuta och du slutar göra en transaktion i London i euro så debiteras denna avgift. Denna avgift är förutom omräkningskursen för Dag Avgiften är normalt 3 till 3 5 Detta varierar med banken.3 Vissa banker debiterar för den nya ATM-PIN-koden som ska utfärdas om du har glömt din ATM-pin. Avgiften är 2 Bekräfta detta med banken. 4 Vissa banker gör inte Tillhandahålla Forex-korten om du inte har ett konto i den banken Vänligen kolla upp med banken angående detta.5 Notera att avgifterna Avgifter som nämns här kan komma att ändras Vänligen klicka på de officiella länkarna som anges ovan för att kontrollera ändringar Har gjorts till avgiftskostnaderna.6 Förutom banker, andra företag som Thomas Cook, tillhandahåller Matrix dig också Prepaid Forex-kort. Det finns inte tillräckligt med information på deras hemsida om det. Det kommer att vara ett bra alternativ att ringa dem och fråga i detalj Om de varierar avgifter som de kommer att ta ut när du går till deras Forex Cards. I hoppas det här inlägget var till hjälp. Inga relaterade inlägg. Mycket, den bästa informationen jag har stött på under de senaste dagarna Tack Srinivas. Men jag Är fortfarande osäker på Vad jag borde jag känner till min budget som i hur mycket pengar i rupier jag skulle vilja använda jag började med att veta de bästa priserna som jag kunde få. Nu söker jag efter en mall där jag kan mata de okända variablerna baserat Om hur många gånger jag skulle dra tillbaka och avgifterna för dessa aktiviteter. Sedan kan jag använda denna information och räkna ut de bästa priserna som jag kan få från varje bank. Till exempel har jag fått råd att jag ska ta den i en annan valuta som USD Men då verkar kryssningsavgiften på 3-3 5 vara en stor nackdel Jag vet inte att jag också vill veta hur mycket det kan påverka min totala budget Om det är mindre vill jag inte spendera en hel del Det var en intressant pdf som jag såg från Axis bank som handlade om det. Tack än en gång. Du kan spara över valutakostnader genom att använda ett valutakort som tillhandahålls av thomas cook det har Zero cross currency charge. Just en Headsup, gå inte för matris forex-kort eftersom de inte ger dig Någon riktig information och om du har någon balans förex kvarvarande i ditt kort efter att ha kommit till Indien kommer de att ta sin ljuvliga tid på 10-12 dagar för att återbetala dina pengar och de kommer att råna dig på cirka 30 och ange att de är några jävla avgifter exempel , Om du har Rs 100000, kommer de att återbetala dig bara 70000 till 72000 ingen bank i världen kommer att riva dig så här Jag ångrar mig verkligen varför jag tog det här kortet en gång och kommer aldrig att använda det i mitt liv. Jag tog forex-kort, Kontanter n-resenärer från Thomas Cook. God köp - och säljkurser För studenter får forex-kort kostnadsfritt. Bra att säga Jag säger att Plus-laddningskostnaden är INR 100 plus skatter. Maximal utbetalningsbelopp är 1000 USD 2 för kontant från ATM, 0 5 för balans check från ATM eller gratis från online En annan bra affär jag hittade. Mitt fall 1 USD 63 46 INR. Cash var 1 USD 64 4 INR Forex Card resenärer checkar 1 USD 64 3 INR. Om du vill uppdatera Bro Hälsningar Saransh Singh . Hur mycket kostar bankomaterna i USA för dessa De kan också ha lite tillägg en D gränser för uttagning right.800 uttag gräns Ingen tilläggsavgift är bara avgiften för uttag som anges av ditt forex-kort Det sträcker sig från 1 50 till 3 per uttag. Kan du lista ner ATM s som tillåter 800 uttag gräns med lägsta tillägg 1 5 Till 2 Det är en begäran.800 är den enda gränsen eller vi kan dra tillbaka more. thanks i förväg.800 är gränsen för 99 av banker i USA via ATM. Kan du kommentera internationellt kreditkort om vi har ett sådant kort behöver vi Ett valutakort kan du ge information om centralbanken i Indien för valutakort. Min fråga handlar om onlinebetalningar med valutakort Kan jag göra onlinebetalningar via forex-kort Sådana transaktioner brukar behöva kreditkort med Faktureringsadress och annan information Kan forex-kort vara Används i stället för kreditkort i sådana fall.

No comments:

Post a Comment